کاشت مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟ + قیمت، مزایا و عوارض

✔ مردان و زنانی که به دلایل دیگری مانند لیفت صورت موهای خود را از دست داده اند. ✔ مردان و زنانی که به دلایلی مانند سوختگی موهای خود را از دست داده اند.

سر شما نباید به هیچ عنوان شوره، جوش و یا تاول داشته باشد در غیر اینصورت باید قبل از انجام جراحی کاشت مو برطرف شوند. نسبت به نوع طاسی سر شما، جنس مو و میزان تراکم درخواستی، و مناسب ترین روش کاشت توسط پزشک انتخاب خواهد شد. در ادامه، شما را با روند کار و جزئیات چند مورد از انواع روش کاشت مو آشنا می‌کنیم.

  • بر اساس آکادمی پوست آمریکا، ۴۰ درصد از زنان تا ۴۰ سالگی دچار ریزش مو شده و حدود ۸۰ درصد از زنان به عنوان بخشی از روند طبیعی بلوغ، شاهد عقب رفتن خطوط موی خود می­‌شوند.
  • به همین خاطر در صورتی که تمایل به استفاده از امکانات بیشتر برای دست یافتن به نتایج بهتر دارید، لازم است هزینه های بیشتری را صرف نمایید.
  • این روش عوارض جانبی زیادی از جمله کم بودن تعداد گرفت های کاشته شده، بیهوشی، درد های پس از عمل، به جا ماندن خط بخیه کاشت مو (اسکار مو) بود.
  • شما می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه هزینه کاشت مو همین حالا با مشاوران ما در کلینیک ایران نوین تماس بگیرید.
  • یک جراح متخصص کاشت مو می تواند با تخمین تراکم موهای فرد پس از کاشت ، در قسمت های کم پشت تر پوست سر اقدام به کاشت و پیوند مو نماید.

این کلینیک با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص، از جمله پروفسور نیلفروش زاده، بهترین خدمات کاشت مو را به بیماران ارائه می دهد. معمولاً برای نتیجه گیری بهتر از کاشت مو، پزشک 1 الی 2 جلسه، و در بعضی موارد بیشتر، مزوتراپی مو را تجویز می کند. به کمک سوزن های مخصوص مزوتراپی، مواد مغذی و داروهای تقویتی به ریشه موهای کاشته شده تزریق می شوند. البته در شرایط خاص می توان از 18 سالگی در صورت صلاحدید پزشک متخصص پس از انجام آزمایشات، اقدام به انجام پیوند مو نمود.

معمولا پزشکان کاشت مو برای افراد زیر ۲۵ سال را توصیه نمی‌کنند، زیرا ممکن است نتیجه جراحی موفقیت آمیز نباشد و یا مشکلاتی در طی عمل به وجود آید.

قبل از کاشت مو، چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

زیرا جراحان ماهر و با تجربه، به نحوی عمل می‌کنند که فرد متقاضی جراحی پیوند مو، در حین عمل، شرایط بهتر و راحت تری داشته باشد.

تیم تحقیقاتی تخصصی کلینیک جردن در طی دو سال گذشته مطالعات گسترده و متعددی در درمان انواع ریزش موی آندروژنیک و ریزش مو در اثر تروما و سوختگی و … به انجام رسانده است که همراه با نتایج موفق و رضایتمندی مطلوب بوده است. اما بهتره توسط پزشکان متخصص کلینیک تهران بیوتی سنتر معاینه بشین تا اگر اقدامی قبل از کاشت مو لازم هست بهتون اطلاع داده بشه. با سلام، بهترین سن برای کاشت مو از سن 25 سالگی به بعد می باشد.

با سلام و وقت بخیر برای کاشت مو مهم اینه که بانک موی خوب داشته باشید یعنی موهای پرپشت که فولیکول های قوی داشته باشه.

به صورت کلی بهترین و ماندگارترین روش هزینه کاشت مو در تهران با تخفیف، FUT است که موها به صورت تک تک جدا شده و در ناحیه مشخص شده، کاشته می شوند. بنابراین مناسب‌تر است که فرد پس از 30 سالگی برای کاشت مراجعه کند تا چرخه ریزش موی او کامل شده باشد و نتیجه مطلوب‌تری از کاشت مو بگیرد. بنابراین اگر کسی در 20 سالگی مبتلا به طاسی شده، کاشت مو به او توصیه نمی‌شود.

بسیاری از افراد به زیبایی ظاهری خود اهمیت داده و برای افزایش زیبایی خود کارهای زیادی انجام می دهند. اما متاسفانه با افزایش سن بیشتر مردان شاهد ریزش موهای خود هستند؛ تعدادی اعتماد به نفس خود را از دست داده و به دنبال راهی برای درمان آن می باشند.

در هنگام شستشوی موهای خود توجه داشته باشید که نباید به ناحیه مورد نظر ضربه بخورد و یا با ناخن‌های خود بر روی ناحیه مورد نظر ضربه‌ای وارد کنید.

حتما قبل از انجام پیوند مو تصاویر نتایج حاصل از عمل های زیبایی مو قبلی را از پزشک بخواهید تا به شما نشان دهد. این روش یکی از بالاترین شانس ها در برداشت گرافت سالم از بانک مو در بین روش های برداشت گرافت دارد. شما یک جلسه در کلینیک حاضر می‌شوید و پزشک شما را معاینه می‌کند و بسته به شرایط شما نوع عمل را انتخاب می‌کند و نکات مهم قبل و بعد از عمل را به اطلاع شما می‌رساند. عمل کاشت موی سر به شیوه های مختلفی که در ذیل آمده است، قابل انجام است.

ترمیم مو

مجموعه آنیل با بیش از 10 سال سابقه تخصصی در انجام کاشت مو با کادری متخصص و پیشرفته‌ترین تجهیزات حال حاضر آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. هم‌چنین کلینیک کاشت مو آنیل برای رفاه حال عزیزانی که امکان پرداخت هزینه کاشت به صورت یکجا را ندارند امکان کاشت مو قسطی را فراهم کرده است، تا هیچ فردی از نعمت داشتن موهایی پرپشت و سالم محروم نماند. یکی از روش‌هایی که به لطف گسترش اینترنت شما می‌توانید از آن استفاده کنید و از نظرات سایر مراجعین مطلع شوید، مراجعه به صفحات اجتماعی و وبسایت کلینیک کاشت مو مورد نظر است. شما با مطالعه کامنت‌های افراد مختلف می‌توانید میزان رضایت افراد مختلف را از کلینیکی که انتخاب کرده‌اید متوجه شوید.

و در یک شرایط کاملاً نرمال برای زنده نگهداشتن آن فولیکول های آماده به تزریق باید نگهداری شود. باید بدانید ناحیه تراشیده شده بهبود خواهد یافت و تنها نقطه های کوچکی هستند که موهای موجود شما را پوشش می دهند. پس از آن که گرفت ها آماده شد عملیات تمیز کردن و بی حس کردن در منطقه مورد هدف کاشت توسط جراح انجام خواهد شد.

در این روش فولیکول‌ها را از ریش، که «منطقه سایه» نامیده می‌شود و در زیر چانه وجود دارد، می‌گیرند. در متد کاشت مو نواری که به روش FUT معروف است، از ایجاد برش در ناحیه بانک مو به منظور استخراج فولیکول‌ها استفاده میشود.

در این تکنیک از موی سایر قسمت‌های بدن مانند ریش و سینه برای پیوند استفاده می‌شود.

البته به منظور جلوگیری از ریزش موی موقت در این زمان، بهتر است از مکمل‌ها و داروهای تقویتی استفاده کنید. بعد از انجام عمل کاشت مو یکسری اعمال به منظور حفاظت از منطقه دریافت‌کننده گرافت‌های کاشت مو باید انجام شود. باید منطقه‌ای که کاشت مو در آن صورت گرفته‌است را از در معرض نور خورشید قرار گرفتن دور کرد و دو روز بعد از جراحی برای شستشوی محل مذکور باید از شامپو استفاده کرد. بعضی از جراحان به بیماران خود پیشنهاد می‌کنند روز بعد از جراحی از شامپو استفاده کنند.

برای پیشگیری از این عارضه پزشکان نحوه صحیح خوابیدن پس از جراحی کاشت مو را به شما آموزش می‌دهند. همان‌طور که گفته شد، کاشت مو به روش SUT به دلیل استفاده از دستگاه­‌های پیشرفته و اتوماتیک جدیدترین روش کاشت مو محسوب می‌­شود. این روش کمترین میزان عوارض و معایب را نسبت به سایر روش‌ها دارا بوده و درصد موفقیت بالایی در سال‌های اخیر کسب کرده ­است. کلینیک صدف با پیشرفته‌­ترین دستگاه­‌ها و مجهزترین امکانات، این روش را به مراجعین ارائه می‌­دهد.

به دسته های مو که در یک روزنه از سطح سر قرار دارند گرافت مو یا واحد فولیکولار مو گفته می شود که به گرافت های تک تار مویی و چند تار مویی تقسیم میشوند. تعداد تار مو در هر گرافت بین ۱ تار تا ۵ تار مو بستگی به قدرت بانک مو و تکنیک برداشت گرافت متفاوت است. در روش FUE حدود 60 پیوند در هر سانتی‌متر از ناحیه سر انجام می‌شود ولی در روش میکروفیت این تعداد به 90 پیوند می‌رسد و در نتیجه افراد بعد از عمل موهای پر پشت تری خواهند داشت. در روش میکروفیت نیازی به اصلاح وجود ندارد و فقط منطقه اهدا کننده بریده می‌شود.

البته روش FUE یا همان FIT در جهان به عنوان بهترین روش کاشت مو شناخته شده است.

کاشت موی طبیعی را می‌توان به دو روش FUE و FUT تقسیم‌بندی کرد.

بعد از عمل کاشت مو نیز داروهای مسکن برای بیمار توسط پزشک متخصص تجویز می‌گردد که می‌تواند به کاهش دردهای احتمالی بعد از جراحی کمک بسیاری کند. پس از انجام عمل کاشت مو، معمولاً موها به طور طبیعی در حدود 2 تا 3 هفته پس از عمل شروع به ریشه کردن می‌کنند. اما برای رسیدن به موفقیت در کاشت مو و داشتن موهای سالم و قابل رویش، باید به مراقبت‌های خاصی پس از عمل توجه کرد. بعد از عمل کاشت مو، پوست سر باید به مدت چند روز پوشیده و محافظت شود تا سریع‌تر بهبود یابد.

هرگونه فشار و تماس بیش از حد با موهای کاشته شده، می‌تواند باعث آسیب به ریشه موهای کاشته شده شود و در نتیجه، آن‌ها را از محل کاشت خارج کند. بنابراین، برای حفظ موهای کاشته شده، باید از لمس و دست زدن به آن‌ها خودداری کرد. یکی از مواردی که متقاضیان کاشت مو بر آن تاکید می کنند، انتخاب روشی برای کاشت مو است که تراکم بالایی داشته باشد. متقاضیانی که برای کاشت مو به کلینیک زیبایی آنیل مراجعه می کنند، متوجه خواهند شد که یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در دریافت نتیجه دلخواه، شاخصه های بانک مو متقاضیان است.

حال متوجه خواهید شد که چرا این گونه عمل ها وقتی در بهترین مرکز کاشت مو انجام شوند، هزینه ها چندان پایین نیست. اما در عوض نتایج ماندگار و با دوام آنها در دراز مدت مسلما ارزش آنرا دارد و می تواند شما و سایر افرادی که به آن کلینیک و متخصص مراجعه کرده اید را راضی نگه دارد.

لازم است تاکید کنیم که معمولا موهای کاشته شده ۲ تا ۳ هفته پس از عمل می‌ریزند که این مساله نشانه‌ای برای رویش موهای جدید است. اکثر افراد ۸ تا ۱۲ ماه پس از جراحی شاهد رشد موهای جدید خواهند بود. انتقال واحدهای فولیکولی میکروسکوپی اصطلاحی است که به کاشت موها به روش FUE یا در ایران FIT اشاره دارد. جالب است بدانید که در این روش و دیگر روش‌های بر پایه‌ی آن (یعنی SUT و Micro FIT) مراحل کاشت مو به این شکل جلو می‌رود که گرافت‌ها به صورت دانه دانه برداشت شده و در ناحیه‌ی گیرنده کاشته می‌شوند.

افراد جوانی که کمتر از ۲۵ سال سن دارند، به این دلیل که طرح ریزش موی آن‌ها معلوم نیست، کاندید خوبی برای این عمل نیستند. در حال حاضر استرس و اضطراب به بخش بزرگی از زندگی روزمره تبدیل شده است.

کاشت مو

دریافت مشاوره تخصصی با پزشک مجرب همیشه پیشنهاد جذاب و مورد قبول مراجعین کلینیک خانه سفید بوده است. پیدا کردن راه حلی مناسب برای از بین بردن مشکلات شما، همراه با انتخاب بهترین روش درمان از مواردی است که در جلسه مشاوره تخصصی در مورد آن صحبت می شود. متخصصین کلینیک خانه سفید در طول هفته و در ساعات کاری آماده ویزیت مراجعین محترم می باشند. همچنین شما می توانید سوالات خود را با ارسال درخواست مشاوره بصورت آنلاین پرسیده و بهترین پاسخ را از پزشک مد نظر خود دریافت نمایید.

استعمال سیگار، دخانیات، مشروبات الکلی و… موجب ریزش موی فرد خواهد شد. رژیم‌های سنگین که موجب کاهش وزن شدید در ماه می‌شوند، به بدن شوک وارد کرده و با ریزش مو به همراه است.

بعد از تشخیص علت ریزش مو پزشک می‌تواند از روش کاشت مو fue هم برای زنان و هم مردان استفاده کند.

مراقبت‌های هفته اول کاشت موهای سر

گرافت ها به محل مورد نظر انتقال داده می شوند و کاشت انجام می شود. با سلام، بهتر است برای بهبودی سریع تر، استفاده از دخانیات و یا سیگارهای الکترونیک تا چند هفته پس از کاشت مو محدود شود. ✔ در ماه های اول کاشت مو از شامپوهای مخصوصی که تجویز شده است استفاده نمایید.

کاشت مو

به طور کلی عرض نوار پوستی جدا شده از سر معمولاً از ۱ تا ۱.۵ سانتی‌متر (۰.۴ تا ۰.۶ اینچ) تجاوز نمی‌کند و مسلما هنگامی که تک تک فولیکول‌ها از نوار برداشته می‌شوند، دوباره پوست سر در محل قبلی قرار می‌گیرد.

اولین متد کاشت مو غیر جراحی که توسط پانچ های دستی به صورت دانه ای گرافت ها توسط پنس از پشت سر برداشته می شوند و به شیوه ی روش FUT روی سر کاشته می شوند. در این مرحله ناحیه موردنظر بی‌حس می‌شود و سپس فولیکول‌های مو از ناحیه بانک مو گرفته می‌شود و به ناحیه موردنظر اضافه می‌شود.

امکان برداشت فولیکول و کاشت مو به طور همزمان در این روش وجود دارد و روش میکروفیت درد و خونریزی وجود ندارد و بعد کاشت تراکم بسیار بالایی دارد و موها به صورت طبیعی رشد خواهند کرد. این روش نیز مشابه به تکنیک FIT می‌باشد و تنها تفاوت آن در این است که فولیکول‌های مورد نیاز با کمک ابزارهای جدیدتر و به صورت اتوماتیک برداشته می‌شوند. این روش از کاشت مو نتایج طبیعی به همراه دارد از این رو طرفداران بسیار نیز خواهان انجام کاشتن مو با این تکنیک هستند. از آنجایی که با کمک این روش می‌توان در یک بانک موی خوب تا حدود ۱۴۰۰۰ فولیکول برای پیوند برداشت، در نتیجه برای کاشت مو با تراکم بالا بسیار مناسب می‌باشد.

زخم‌ها بعد از چند روز خوب و در عرض چند هفته‌ی ناپدید می‌شوند. البته ممکن است برای رسیدن به نتیجه‌ای که می‌خواهید به سه یا چهار جلسه با فاصله‌ی چند ماه از هم نیاز داشته باشید. در حالت کلی روش کاشت مو به روش انتقال واحدهای فولیکولی (FUE) رایج‌ترین، مورد اعتمادترین و بهترین روش کاشت موهای سر است و فیلم کاشت مو به این روش در سراسر اینترنت وجود دارد. این روش به گونه‌ای است که در آن کاشت مو مستقیم و بر پایه FIT و یا FUE صورت می‌گیرد، به این صورت که همرمان با برداشت هر واحد از فولیکول‌ها حفره هایی در ناخیه دریافت کننده ایجاد می‌شود و فولیکول ها مستقیم پیوند زده می‌شوند.

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما