سرلشکر باقری در گفتگو با وزرای دفاع روسیه و قطر ادامه جنایات رژیم صهیونیستی ممکن است منجر به ورود سایر بازیگران به صحنه شود.


آفتاب نیوز :

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پی تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه با سرلشکر سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه و خالد گفت و گو کرد. بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از این جنایات شد و به مردم غزه کمک شد.

ابتدا سرلشکر باقری در گفتگو با وزیر دفاع روسیه اظهار داشت: اقدامات رزمندگان گروه های مقاومت فلسطین در چارچوب حق دفاع قانونی و مقاومت در برابر اشغالگری و نتیجه بیش از 70 اقدام است. سالهای ظلم و ستم و ظلم به مردم فلسطین و رفتار ظالمانه آنها علیه مسجدالاقصی و مردم فلسطین گفت: ما به شدت نگران تداوم بحران های گسترده و خشونت علیه غیرنظامیان هستیم. چنین رفتار وحشیانه ای قابل تحمل نیست و دولت های مستقل باید به شدت به آن پاسخ دهند.

وزیر دفاع روسیه همچنین با بیان اینکه مواضع کشورش در خصوص لزوم برقراری آتش بس و جلوگیری از آسیب رساندن به غیرنظامیان روشن است، اظهار داشت: ابتکار روسیه در شورای امنیت در این زمینه به دلیل مخالفت شورای امنیت به نتیجه نرسید. مخالفت برخی از کشورهای غربی

سرلشکر باقری افزود: ادامه جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت و کمک مستقیم برخی کشورها شرایط را پیچیده کرده و ممکن است منجر به ورود بازیگران دیگر به این صحنه شود.

دو طرف همچنین توافق کردند که در اقدامات امدادی همکاری کنند.

سرلشکر باقری در این خصوص با وزیر دفاع قطر گفتگو و رایزنی کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، اقدامات گروه های مقاومت فلسطین برای دفاع از خود را مشروع دانست و اقدامات اخیر رزمندگان فلسطینی را پاسخی به مظلومیت مردم و رشادت های رژیم صهیونیستی خواند. علیه اماکن مقدس مسلمانان در مسجدالاقصی و حمله به روحانیون فلسطینی گفت: پس از مشاهده این جنایات، حق سکوت برای مسلمانان وجود ندارد و با ادامه این جنایات، امکان هرگونه واکنش وجود دارد. از گروه های مقاومت

سرلشکر باقری با تشریح نقش آمریکا در هدایت عملیات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی از کشورها خواست از انتقال سلاح و تجهیزات از پایگاه های آمریکایی در منطقه به سرزمین های اشغالی جلوگیری کنند.

در این گفتگو دو طرف بر ضرورت همکاری برای ارسال کمک های بشردوستانه و اضطراری به مردم غزه تاکید کردند.

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما