4 علامتی که به شما هشدار می دهد که بیش از حد میوه مصرف می کنید


آفتاب نیوز :

در اینجا 4 علامت هشدار دهنده وجود دارد که نشان می دهد روزانه بیش از آنچه نیاز دارید میوه مصرف می کنید:

احساس مداوم نفخ

میوه محرک معده است. میوه ها سرشار از نوعی قند به نام فروکتوز هستند که متأسفانه بسیاری از ما نمی توانیم مقادیر زیادی فروکتوز را به طور موثر جذب و هضم کنیم. محققان بر این باورند که 40 درصد افراد از بیماری به نام سوء جذب فروکتوز در روده کوچک رنج می برند. کمبود فروکتوز با علائمی مانند گاز و نفخ در دستگاه گوارش همراه است. مصرف بیش از حد فروکتوز نیز با واکنش های التهابی در بدن همراه است.

داشتن اسهال یا بدتر شدن علائم سندرم IBS

جذب فروکتوز در میوه ها باعث نفخ، درد عضلات شکم، درد و اسهال و حتی گاهی سردرد می شود. علاوه بر این، بسیاری از میوه ها مانند سیب سرشار از پکتین هستند. نوعی فیبر که افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر یا IBS در تجزیه کامل آن مشکل دارند.

افزایش وزن

حتی اگر غذاهای سرشار از قند و کربوهیدرات های تصفیه شده، غذاهای فرآوری شده و محصولات چربی حیوانی را حذف کنید، خوردن بیش از حد میوه می تواند برای کاهش وزن مشکل ساز باشد. مصرف روزانه 5 میوه متوسط ​​توصیه می شود. به طور متوسط ​​یک میوه حدود 60 کالری انرژی دارد، بنابراین برای حفظ وزن بدن در محدوده طبیعی باید مصرف میوه ها را در حد اعتدال رعایت کرد.

احساس ضعف و گرسنگی

فروکتوز نه تنها گرسنگی را سرکوب نمی کند، بلکه برعکس، میل به مصرف غذاهای پرکالری را افزایش می دهد. محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی پس از نظارت بر 24 داوطلب که گروهی از نوشیدنی‌های حاوی گلوکز و برخی نوشیدنی‌های حاوی فروکتوز مصرف می‌کردند، اعلام کردند که وقتی این داوطلب نوشیدنی حاوی فروکتوز مصرف می‌کرد، احساس گرسنگی بیشتری می‌کرد و می‌خواست غذاهای پرکالری بخورد. مثل موز و بیسکویت متخصصان می گویند که اگرچه فروکتوز یک قند میوه است، اما همچنان یک قند ساده محسوب می شود و باعث ذخیره چربی در بدن می شود. اگرچه این قند باعث مقاومت به انسولین نمی شود، اما برای حفظ تناسب اندام باید مراقب مصرف متعادل آن در طول روز بود.

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما