زمان واریز مانده معادل سازی دستمزد بازنشستگان روز جدیدی است

سید حجتی کاظمی در جمع خبرنگاران به دیدار با بازنشستگان و نمایندگان شرکت «ذوب آهن» اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلاتی که در گذشته به وجود آمد و راهکارهای آن را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: برخی مشکلات باید مراحل قانونی را طی کند و از مراجع بالاتر قانونی مجوز بگیرد که ما نیز پیگیری های لازم را در دستور کار خود داریم.

رئیس صندوق بازنشستگی فولاد کشور با اشاره به یکسان سازی حقوق بازنشستگان بر اساس برنامه ششم توسعه که در اسناد قانونی تنظیمی آن از سال 1398 ارائه شده بود نیز در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و افزود: بیشتر آنها مساوی شد. حقوق پرداخت شده و تنها چهار ماه از حقوق باقی مانده است که در هفته های آینده پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص خدمات درمانی و بهداشتی به مستمری بگیران صندوق فولاد افزود: در زمینه درمان نیز تصمیمات خوبی گرفته شده، قرارداد خوبی با بیمه دانا منعقد کرده و فرانشیز را حذف کرده ایم، هزینه های جراحی را تامین کرده و حداکثر پرداخت را لغو کرده ایم. برای هزینه های درمانی و پوشش خانواده نیز بیمه شدگان را بدون پرداخت فرانشیز اجرا کردیم.

کاظمی اجرای تبصره 5 و ماده 109 آیین نامه اداری به کارگیری بازنشستگان و تبصره 2 ماده 31 و اجرای همسان سازی را از مطالبات اصلی بازنشستگان دانست و گفت: بازنگری سوم همسان سازی را دنبال می کنیم تا حقوق بازنشستگان داده می شود.

وی با بیان اینکه 85 هزار مستمری بگیر فولاد در کشور داریم، گفت: حدود 42 هزار نفر از این مستمری بگیران در منطقه اصفهان هستند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور با بیان اینکه 60 درصد وجوه صندوق از محل بودجه کشور مصوب شده که امسال حدود 9 میلیارد و 800 میلیون تومان است، گفت: مابقی ناشی از سود شرکت، فروش دارایی است. و ادعای پیگیری دارد.

وی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه مطالبات اعتباری از سوی دولت بیان شد که امیدواریم محقق شود./ مهر.

بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، میانگین حقوق بگیران تا پایان شهریورماه امسال (مجموع حقوق) 11 میلیون و 291 هزار تومان بوده است. به عبارت دیگر می توان گفت میانگین حقوق کارگران در پایان شهریور 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد افزایش یافته است.

افزایش حقوق بازنشستگان یکی از مشکلات کنونی اقتصاد کشور است. حقوق بازنشستگان هرچقدر هم باشد برای این وضعیت معیشتی مناسب نیست. حقوق بازنشستگان یکی از اولویت‌هایی است که دولت در صدد احیای آن است و همه اقدامات را برای احیای آن انجام خواهد داد. افزایش حقوق بازنشستگان و میانگین سنی مستمری بگیران یکی از موضوعات مهمی است که به عقیده امروز ما با آن درگیر هستیم.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، در پایان شهریور ماه سال جاری تعداد مستمری بگیران معادل یک میلیون و 641 هزار و 340 نفر و در پایان شهریور ماه سال گذشته تعداد مستمری بگیران برابر با 1 میلیون و 585 نفر هزار و 343 نفر

به عبارت دیگر تعداد کل کارگران صندوق در پایان فصل تابستان 1402 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.5 درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که یک میلیون و 641 هزار و 340 نفر، یک میلیون و 327 هزار و 975 مستمری بگیر، 13 هزار و 225 معلول، 61 هزار و 991 نفر شاغل و 238 هزار و 149 نفر فوت کردند.

این در حالی است که بر اساس مناطق و بر اساس آخرین گزارش به دست آمده از بانک بازنشستگی کشوری، منطقه تهران با 324 هزار و 974 نفر بیشترین و منطقه ایلام با 14 هزار و 16 نفر کمترین حقوق بگیر هستند.

2 درصد از کارافتادگی ها به دلیل کار و 98 درصد آنها ناشی از کار نبوده است. در مورد کارمند متوفی نیز 10 درصد فوت کارگران به دلیل کار و 90 درصد فوت ها به دلیل کار نبوده است.

وضعیت حقوق بگیران بر اساس جنسیت در پایان شهریور ماه سال جاری نیز نشان می دهد که 66 درصد حقوق بگیران مرد و 34 درصد زن هستند.

از سوی دیگر بررسی نحوه توزیع حقوق بگیران در پایان شهریور ماه سال جاری نیز نشان می دهد که وزارت آموزش و پرورش با یک میلیون و 22 هزار و 376 نفر حقوق بگیر بزرگترین نهاد صندوق بازنشستگی کشور است که به حساب می آید. برای 62.29 درصد دستمزد صندوق. همچنین وزارت بهداشت با 13.26 درصد (217705 نفر) در رتبه بعدی قرار دارد.

وضعیت حقوق بگیران بر اساس جنسیت در پایان شهریور ماه سال جاری نیز نشان می دهد که 66 درصد حقوق بگیران مرد و 34 درصد زن هستند.

یکی از مشکلات اساسی صندوق کاهش پوشش حمایتی است در حالی که بر اساس تجربه جهانی صندوق بازنشستگی پایدار دارای نسبت حمایتی حداقل 3 و در سطح بهینه 6 به 7 است.

بر اساس این گزارش، میانگین حقوق کارگران واجد شرایط در سال 1402 (آیین نامه جدید) نیز نشان می دهد که میانگین حقوق بازنشستگی یکم معادل 16 میلیون و 33 هزار تومان و متوسط ​​حقوق آخرین شغل معادل 16 میلیون و 966 سامانی بوده است. هزار ابر

همچنین میانگین حقوق حقوق بگیران در پایان شهریور ماه (مجموع حقوق) در پایان شهریور ماه سال جاری معادل 11 میلیون و 291 هزار تومان بوده که این رقم در پایان شهریور ماه سال گذشته 7 میلیون تومان اعلام شده است. مردم. و 952 هزار تومان شد.

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما