در بازار قیمت شکر و روغن کاهش محسوس قیمت برنج اعلام شد

به گزارش خبرگزاری آرانیوس، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در خصوص وضعیت کالاهای اولیه در بازار گفت: خوشبختانه در حوزه کالاهای اولیه در بازار مواد غذایی کمبود کالا وجود ندارد و قیمت ها ثابت است. .

رضا کنگری با بیان اینکه مشکل تامین و توزیع شکر حل شده است، اظهار داشت: در ماه های اخیر با کمبود شدید شکر مواجه بودیم که باعث شد قیمت هر کیلوگرم از این محصول به 42 هزار تومان برسد، اما خوشبختانه چند روزی است که بار برداشته شده است، بانکداران آمده اند و همکاران ما در حال توزیع اجناس در خرده فروشی های شهر هستند و قیمت این کالاها ثابت شده است.

کنگری در ادامه سخنان خود گفت: 25 هزار و 500 تومان به اضافه یک درصد ارزش افزوده شکر به صورت عمده به اتحادیه داده می شود و با قیمت 26 هزار و 800 تومان بین همین اتحادیه ها و اعضای صنف توزیع می کنیم. اتحادیه بانک های مواد غذایی و در خرده فروشی ما 28 هزار تومان بین آخرین مصرف کننده ها با قیمت مصوب توزیع شود.

قیمت گوشت و مرغ سه برابر شد!

این گفت وگوها در حالی صورت می گیرد که چند روز پیش علی ریزو پیمان پاک، معاونت بازرگانی و تنظیم بازار وزیر جهاد کشاورزی از واردات 3 فروند کشتی شکر برای تنظیم بازار این کالا خبر داده بود. کنگری در خصوص تاثیر این میزان واردات بر بازار شکر گفت: باری که اکنون توزیع می کنیم بار قبلی است و شکر وارداتی هنوز وارد بازار نشده است اما با توزیع محموله های جدید شکر، مشکلات کمبود کالاهای شکری قطعا حل خواهد شد، ما غیر از این فکر می کنیم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران درباره وضعیت بازار برنج نیز گفت: قیمت برنج در 20 روز گذشته به شدت کاهش یافته و افت قیمت به 40 تا 45 درصد رسیده است.

کنگری با بیان اینکه اکنون قیمت برنج تثبیت شده است، گفت: برنج ایرانی تازه که برنج هاشمی است در عمده فروشی ها 85 تا 90 هزار تومان و برنج پرمحصول 37 تا 45 هزار تومان قیمت دارد. قیمت برنج کهنه از 75 تا 85 هزار تومان است که این قیمت ها با احتساب هزینه های حمل و نقل، انبارداری و سود سوپرمارکت بین 15 تا 20 درصد به دست مصرف کنندگان می رسد.

این مسئول اتحادیه درباره قیمت برنج وارداتی نیز گفت: قیمت برنج هندی به دلیل ممنوعیت واردات در حال افزایش بود و در برخی برندها به 56 هزار تومان هم می رسید اما اکنون برنج هندی به GTC رسیده و توزیع می شود. از فردا محصول را با قیمت قبلی 35000 تومان به آخرین مصرف کننده تحویل خواهیم داد.

کنگری در خصوص قیمت برنج پاکستانی افزود: با توجه به کاهش شدید قیمت برنج ایرانی، بازار برنج پاکستانی راکد بوده و قیمت آن افزایش و کاهش نداشته است و قیمت قبلی حدود 50 هزار تومان است. مه ها

رئیس انجمن بنکداران مواد غذایی استان تهران درباره وضعیت بازار نفت گفت: بازار نفت راکد است زیرا در بازار زیاد است. پس از کاهش 15 درصدی که حدود 20 روز پیش اجرا شد، تغییر چندانی نکرده و ثابت مانده است.

کنگری درباره بازار چای نیز گفت: در بازار چای از آنجایی که واردات جدید هنوز توسعه نیافته و قیمت جدید اعلام نشده است، با همان قیمت قدیم توزیع می شود و نیم کیلو چای خارجی 250 هزار تومان است. .

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزایش قیمت چای را در آینده نزدیک پیش بینی کرد و افزود: واردات چای در گذشته 28 هزار و 500 تومان بوده و در صورت واردات 42 هزار سامانی تمام می شود. 200 تومان که در این صورت قیمت این محصول را افزایش خواهیم داد.

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما