تا پایان سال 8 میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهند گرفت

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در رابطه با گسترش فیبر نوری هم اکنون در بیش از 150 شهر کار آغاز شده است. کار در حدود 70 شهر تکمیل شده است. در 500 شهر مقدمات تکمیل کار یعنی توافق با شهرداری ها و مدیریت شهری فراهم شده است. اکنون حدود 4 میلیون خانوار تحت پوشش هستند و امکان استفاده از این شبکه را دارند.

وی سپس گفت: تا پایان سال 8 میلیون خانه تحت پوشش فیبر نوری قرار می گیرد که اتفاق بسیار بزرگی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: این رویداد بزرگ نسبت به شرایط فعلی که میانگین سرعت اتصال ثابت در حال حاضر 12 مگابیت بر ثانیه است، سرعت را بین 70 تا 80 برابر افزایش می دهد. اولین استانی که تمامی شهرستان ها و مرکز استان را پوشش می دهد، استان گلستان است که انشاالله تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: در خصوص رویدادهای فضایی انشالله تا پایان سال چندین رویداد فضایی دیگر نیز خواهیم داشت. به فضل الهی چندین پروژه داریم که به مرور زمان اعلام می شود. همچنین نمایش هایی از دستاوردهای فضایی جدید کشور خواهیم داشت که به مرور زمان اعلام می شود که یکی از آنها کپسول بیولوژیکی است که در آینده نزدیک و ظرف چند ماه آینده آزمایش خواهد شد.

زارع پور تصریح کرد: برای اعزام فضانورد و موجود زنده به فضا به ظرفی نیاز است که موجود زنده یا فضانورد در آن قرار داده شود که به آن آهن کپسولی بیولوژیک می گویند. ما در مراحل اولیه این امر هستیم.

وی سپس گفت: آزمایش های اولیه در قالب آزمایش های فضایی انجام می شود. انشاالله تا پنج سال آینده بتوانیم یک فضانورد ایرانی در فضا داشته باشیم.

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما