اعلام جزئیات آلبوم مشترک محمد معتمدی و تریو رامبراند


آفتاب نیوز :

آلبوم مورد انتظار در 19 دسامبر 2021 در شهر آمستردام در کلیسای قدیمی به نام Orgel Park ضبط شد. شرکت هلندی «Just Listen Records» ناشر این آلبوم بوده و وظیفه ضبط زنده این آلبوم را نیز بر عهده دارد.

در اجرای آلبوم «انتظار» از سازهای قدیمی، ارگ های قدیمی، هارپسیکوردهای قدیمی و سازهای اروپایی باستانی استفاده شده است.

محمد معتمدی و گروه سه گانه رامبراند این اثر را روز سه شنبه 19 مهرماه در گرونینگن روی صحنه بردند.

همچنین روز چهارشنبه 20 مهرماه، اولین نمایش رسمی آلبوم «در انتظار» در آمستردام هلند برگزار شد. این مراسم در کلیسای Orgle Park برگزار شد، همان مکانی که آلبوم ضبط شد.

آلبوم «انتظار» شامل هفت آهنگ است که عنوان و توضیحات هر آهنگ به شرح زیر است:

آهنگ اول “ایتار” نام دارد که یک آهنگ ترکی است. قطعه بعدی «از خون جوانان وطن» نام دارد. در این قطعه از شعر شناخته شده عارف قزوینی در تصنیف معروفی به همین نام استفاده شده است اما در اینجا شعر به صورت بداهه و آواز اجرا شده است.

تصنیف “بهور دلرابو” این قطعه در مقایسه با تصنیف قبلی “بهور دلرابو” با سبکی تازه و ملودی جدید اجرا شده است.

ترانه کوزه گر یک ترانه بداهه بر اساس شعر خیام است. «دمی با همه به سر بردان» با اشعاری از حافظ و شامل صداگذاری و همراهی سازهای کوبه ای بدون حضور سازهای ملودیک اجرا می شود.

«در میان باغ» قطعه ای آوازی با اشعاری از حافظ است و قسمت پایانی این آلبوم به بازخوانی یکی از غزلیات حافظ اختصاص دارد. محمد معتمدی در این قطعه غزل حافظ را با پیام «پند مرا بشنو و مرا ببخش» با موسیقی تریو رامبراند خواند.

آلبوم «در انتظار» در حال حاضر در بازار موسیقی بین المللی منتشر شده است و به زودی در پلتفرم های داخلی در دسترس علاقه مندان موسیقی قرار خواهد گرفت.

در کارنامه هنری محمد معتمدی آثار ماندگاری وجود دارد که برخی از آنها حاصل همکاری با گروه ها و هنرمندان خارجی است. پیش بینی می شود همکاری جدید محمد معتمدی با «رامبراند تریو» سرآغاز صفحه جدیدی در کارنامه این خواننده موسیقی ایرانی باشد.

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما