krdtbanner

لینک سازی چیست و چه اهمیتی برای سئوی سایت شما دارد؟ نت افراز بلاگ

سایتی که کرال دپس بیشتری داشته باشد بیشتر از سایتی که کرال دپس کمی دارد ایندکس می‌شود و در رتبه بندی‌ها بالاتر قرار می‌گیرد. سئو محلی در حوزه سئو خارجی سایت قرار میگیرد و با استفاده از آن میتوان کاربران مکان ها و مناطق خاص را هدف گرفت. سئو داخلی سایت به تمام آنچه درون سایت وجود دارد و ما روی آن کنترل داریم اشاره دارد و اما سئو خارجی در اصل به شهرت سایت بین کاربران و سایت های دیگر و میزان شناخته شدن آن در بین مخاطبان اشاره دارد.

به طور کلی هدف هر ابزار آنالیز بک ‌لینک این است که کلمات کلیدی، لینک‌ها و اعتبار سایت‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها لینک بگیرید را به شما ارائه کند. همچنین این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا متوجه شوید رقیبان شما دقیقا چه کارهایی انجام می‌دهند. همین حالا در دوره آموزش لینک سازی خارجی ثبت نام کنید و خودتان را برای متخصص شدن در این حوزه آماده کنید. در لینک سازی خارجی هم دقیقا همین اصل وجود دارد زمانی که شما از سایت های خیلی خوب و خفن لینک دریافت کنید، می توانید نظر حضرت گوگل را به سمت خود جلب نموده و او را مجاب کنید که برای شما ارزش بیشتری قائل گردد. Backlink به لینکی گفته می شود که از یک سایت به سایت شما داده می شود.

روش های لینک سازی خارجی به صورت طبیعی

گاهی ممکن است یک سایت اصلا بک ‌لینک نداشته باشد یا تعداد آن‌ها محدود باشد، در این صورت نیز احتمال گرفتن لینک از طرف آن سایت خیلی کم است. اما وجود لینک های نوفالو در بحث بک لینک های شما کاملا ضروری و الزامی است و شما باید در هنگام بک لینک زدن از این لینک ها نیز استفاده کنید تا نحوه بک لینک ساختن شما طبیعی تر نمایش داده شود و گوگل به شما شک نکند. یکی از بهترین فواید دوره لینک سازی پیشرفته آقای نصیری این است که ترس از لینک سازی را کنار می‌گذاریم و با شجاعت بیشتری شروع به لینک سازی اصولی و با استراتژی می کنیم.

ایجاد بک لینک یا لینک خارجی کار دشواری است؛ به خصوص که اغلب کسب و کارها در روزهای ابتدایی فعالیت خود، به دنبال آن می روند. ایده آل ‌ترین حالت برای داشتن لینک خارجی، آن است که سایت های دیگر بدون پرداخت هزینه، به سایت شما ارجاع دهند؛ اما این اتفاق در مراحل بعدی رشد اتفاق می افتد و شما ناچارید ابتدا با پرداخت پول، سایت خود را در معرض دید قرار دهید. بهتر است بدانید که خرید بک لینک یا فروش آن برای افزایش رتبه سایت، خلاف قوانین گوگل است؛ زیرا گوگل به حقوق کاربران اهمیت زیادی می‌دهد و دوست دارد تنها محتواهای خوب در دسترس باشند و وقت کاربران هدر نرود. این دست اشتباهات ناشی از آشنا نبودن با استراتژی لینک سازی خارجی است. با ما همراه باشید تا با اصول و قواعد تهیه استراتژی لینک سازی آشنا شوید. زمانی که برای ارتقای کسب و کار خود به دنبال سئو سایت (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) می روید، لینک سازی از مهم ترین دغدغه های شما می شود.

به طور کلی هر چه تعامل در شبکه های اجتماعی شما بیشتر باشد گوگل مطالب مورد نظر را کاربردی تر دانسته و به آن ها ارزش بیشتری خواهد داد. برای استفاده از سوشیال سیگنال باید در شبکه های اجتماعی کانال فعال ایجاد کرده و به طور منظم به ساخت محتوای مفید و کاربردی بپردازید. البته باید توجه داشته باشید که به طور کلی لینک سازی که توسط خود فرد برای یک سایت به خصوص صورت بگیرد از نظر گوگل کار خوبی نیست. پس در واقع می توان لینک سازی اصولی را یک تکنیک کلاه خاکستری دانست.

ما در زمینه طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت و دیجیتال مارکتینگ تخصص داریم. اگر مایلید بدانید خدمات ما چگونه می تواند باعث دستیابی شما به اهداف تجاری کسب و کارتان بشود با ما تماس بگیرید. لینک سازی مناسب، یعنی اینکه شما لینک سایت خود را در صفحه ای قرار
دهید که دارای مخاطبان مشترکی هستید یا حداقل در آن صفحه کاربرانی وجود دارند که
محتویات سایت شما بپسندند.

بیشتر شرکت ها برای سئو خود سعی می کنند که از لینک
های اسپم استفاده کنند. البته شاید آن ها ندانند که این لینک ها اسپم باشند و چون
هدفشان افزایش ورودی لینک است، دست به انجام هر کاری در لینک سازی بزنند. برخی از فروم‌ها تنها درصورتی لینک‌ها را نمایش می‌دهند که در آن سایت حساب کاربری داشته باشید و وارد آن شده باشید. در اینگونه فروم‌ها نمی‌توان لینک سازی انجام داد و به درد ما نمی‌خورد.

  • از طرفی، امتیاز سئو  لینک پروفایلی وابسته به خصوصیات وبسایت یا پلتفرمی است که این لینک ها در آن قرار می‌گیرند.
  • شما باید به دنبال پربازدیدترین و پرترافیک‌ترین سایت در حوزه تخصصی فعالیتتان باشید.
  • تگ کنونیکال، برچسبی است که در کد یک صفحه از سایت قرار می‌گیرد تا به موتورهای جستجو اعلام کند که نباید این صفحه را جدی بگیرند؛ چرا که تمام…

هم کاربران و هم موتورهای جستجو برای پیدا کردن محتوای وب سایت شما از لینک استفاده می‌کنند. اگر هیچ لینکی در صفحات شما نباشد، آن‌ها نمی‌توانند صفحه و محتوای مورد نظر خود سفارش بک لینک را بیابند. به عبارت دیگر جذب ورودی و ترافیک به وب سایت و نمایش دادن کسب و کار به بهترین شکل به کاربران اینترنت میتواند به عنوان سئو خارجی سایت در نظر گرفته شود.

شما باید کاری کنید که کاربر تشویق شود تا مطالب وب سایت شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد. یا از طریق شبکه‌های اجتماعی خودتان یا دیگران به سایت شما هدایت شود. تا اطمینان حاصل کند محتوایی که به کاربر نشان می دهد با جستجو آنها مرتبط است. البته امروزه به شدت محتوا مهم است و اگر مثلا چندین وبلاگ با محتوای بی کیفیت دارید، قطعا مفید نخواهند بود.

مسیر سئو یک مسیر طولانی و پر از مشکلات و سختی است پس مستمر و با پشتکار بالا به سئو داخلی و سئو خارجی وبسایت خودتان توجه کنید و با ترکیب این دو استراتژی به فروش بالای محصولات خود دست پیدا کنید. یکی از کار هایی که برای سئو خارجی وبسایت خودتان بایستی انجام دهید، این است که به طور بی رحمانه ای در همه جا حضور داشته باشید. مردم باید شما را ببینند تا متوجه تمایز شما با دیگر کسب و کار ها شوند. پس برای برندسازی حرفه ای و شانس بیشتر فروش کالا و خدماتتان بهتر است صریح باشید و هر آنچه که هستید را به کاربرانتان نمایش دهید تا هیچ جای ابهامی برای آن ها باقی نماند. گوگل وبمستر تولز -که یکی از قدرتمندترین ابزارها برای بررسی و ارزیابی وب‌سایت ها در نتایج جستجوی گوگل است- در سرچ کنسول خود لینک‌های خروجی و بیشترین صفحات ارجاع شده را نشان می‌دهد.

فقط آن‌هایی را استفاده کنید که مهم هستند و با صفحه‌ای که کاربر در حال مشاهده‌ی آن است بیشترین ارتباط را دارند. پیوندهای شکسته یا broken link را پیدا کنید و آن ها را برطرف کنید.زیرا یکی از عواملی  که موجب صدمه زدن به سئو سایت شما میشود وجود لینک های شکسته و خراب در وب سایت شما است زیرا  این نوع لینک ها لینک هایی هستند که دیگر کار نمی کنند. هنگامی که خزنده های موتور جستجو سایت شما را پیدا می کنند، آنها پیوندها را دنبال می کنند تا صفحات اضافی در سایت شما کشف شوند. آنها این پیوندها را پیگیری می کنند تا بتوانند در هر بازدید از آنها به عنوان صفحات مربوطه استفاده کنند و به آن ها امتیاز بدهند.

اینکه کدام شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما بهتر است، بستگی به کسب و کار شما دارد و با توجه به موارد مختلفی می توانید از مناسب ترین آن ها استفاده کنید و باید در این مورد تحقیق کنید. هدف گذاری بحث گسترده ای است که در قسمت های مختلف کسب و کارتان می توانید به انجام آن بپردازید. در واقع در هدف گذاری در استراتژی لینک سازی، هدف از ایجاد انواع بک لینک ها در انواع رسانه ها را تعیین می کنید. همان‌طور که توضیح داده شد یکی از عناصر اصلی سئو، استفاده از لینک‌ها است که هم لینک سازی داخلی و هم لینک سازی خارجی را شامل می‌شود.

Guest Post یا پست مهمان

با افزایش تعداد لینکهای معتبر وبسایتتان (با استراتژی لینکسازی مناسب) می توانید با سرعت بیشتری رتبه های صفحات خود را در نتایج جستجوی کاربران افزایش هید. لینک خارجی در سئو یک عامل کوچک و در عین حال مهم است بنابر این باید به آن توجه زیادی شود. هنگامی که در حال ایجاد یک وب سایت جدید هستید یا اگر در حال حاضر یک وب سایت تأسیس شده دارید، نباید از فعالیت های تعاملی و رتبه بندی مربوط به پیوندهای خارجی چشم پوشی غافل شوید. این مورد یکی از سخت ترین معیارها برای دستکاری غیرطبیعی در رتبه های نتایج جستجو است.

زمانی که یک سایت به آدرس شما لینک می‌دهد، در واقع در حال انتقال اعتبار و پیج رنک به سایت شماست. هرچقدر این سایت معتبرتر باشد و مخاطبان بیشتری را داشته باشد، گوگل ارزش و اعتبار بیشتری برای آن قائل است و به همین دلیل سایت شما اعتبار بیشتری را دریافت می‌کند. هیچ‌گاه گمان نمیکردم که به این سطح از تنوع و خلاقیت در لینک سازی برسم و این را مدیون دوره لینک سازی خارجی هستم. با این حساب، دیگر به رگبار بستن لندینگ های سایت با بک لینک های مختلف دردی از شما دوا نمی کند.

برای دیده شدن باید هزینه کنید، هیچ تبلیغات رایگانی به غیر از استفاده از تکنیک های وایرال مارکتینگ یا بازاریابی ویروسی، جواب نخواهد داد. پس برای راحتی کار خود بایستی هزینه ای برای تبلیغات بنر وبسایت یا بک لینک های سایدبار در وبسایت های معتبر خبری و پربازدید و مرتبط با کسب و کار خودتان کنار بگذارید. حالا که با تکنینک های سئو خارجی در سایت آشنا شدید میتوانید کار لینک سازی برای سایت یا فروشگاه خود را آغاز کنید و به رشد هرچه بیشتر کسب و کار خود بپردازید.

نرم افزار Screaming Frog SEO Spider یک نرم‌افراز رایگان و تائید شده توسط متخصصین سئو می‌باشد که قابلیت تحلیل بک‌لینک از طریق وب‌سرور را دارد. سعی کنید مقالات سایت خود را به صورت مختصر و به صورت ویدیو، عکس یا متن منتشر کرده و لینک کامل مقاله را برای ارجاع به سایت خود قرار دهید. دسته ای از لینک ها وجود دارند که در ازای قرار گرفتنشان در سایت های معتبر پول دریافت می شود، این لینک ها اسپانسری نام دارند. برخلاف لینک های nofollow لینک های dofollow توسط موتور های جستجو دنبال می شوند و به این صورت می توان وارد صفحه مقصد شد.

زمانی که شما قبل از لینک سازی خارجی، سئوی داخلی سایت خود را تکمیل نکرده باشید مطمئنا لینک سازی خارجی گره‌ای از مشکل شما را باز نخواهد کرد. در این صورت حتی اگر بتوانید با لینک سازی در گوگل رشد کنید، به دلیل ضعیف بودن سایت، شما نمی‌توانید مخاطب را جذب یا نیاز او را برطرف کنید. برای این کار می‌توانید به سایت‌هایی که با زمینه کاری شما مرتبط هستند، با استفاده از پیام یا ایمیل، یک پست مهمان ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید که در سایت خود منتشر کنند. اگر از مطالب منحصر به فرد و خلاقانه استفاده کنید، شانس بیشتری برای پذیرفته شدن دارید. برای مثال ویرگول سایتی است که به‌صورت تخصصی در این زمینه کار می‌کند.

شما حتی می توانید با توزیع محتوا در وب سایت هایی که برای کاربران قابل دیدن است، به لینک سازی خارجی وب سایتتان کمک کنید. در وب سایت هایی مثل یوتوب، پینترست و… می توانید محتوا خود را قرار داده تا کاربران از این راه وارد وب سایت شما شوند. ما در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، روش های ساخت لینک خارجی را به صورت طبیعی، بیان می کنیم تا شما با استفاده از این روش ها دیگر دچار پنالتی گوگل نشوید.

لینک‌های داخلی در سایت شما مانند تابلوهای راهنمایی برای بازدیدکنندگان واقعی عمل می‌کنند. شما می‌توانید در یکی از مقالات موجود در سایت خود، بازدیدکننده را به صفحه‌ی دانلود یا خرید یکی از محصولاتتان ارجاع بدهید. این کار در حالی که محتوای ارزشمندی به کاربرانتان ارائه می‌کند، همچنین موجب تعامل بیشتر کاربر با سایت شما نیز می‌شود.

کار بسیار ساده ای است و کاربران این کار را انجام می دهند تا بتوانند ترافیک بیشتری از برند را به وب سایت خود هدایت کنند. لینک های اسپم به صورت کلی شامل خرید بک لینک، دریافت لینک از سایت
های غیرمجاز و غیره است که منجربه جریمه گوگل سایت شما می شود. لینک سازی اسپم یعنی دریافت لینک با کیفیت کم از دیگر سایت ها که ممکن
است آن ها قبلا توسط گوگل جریمه شده باشند.

به‌طورکلی، لینک بیلدینگ خارجی یکی از جنبه‌های حیاتی سئو است و می‌تواند به شدت بر رتبه‌بندی و دیده شدن یک وب‌سایت در موتورهای جستجو تاثیر بگذارد. با ایجاد محتوای ارزشمند و ایجاد روابط با سایر وب‌سایت‌ها، مشاغل و صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند استراتژی لینک سازی خارجی خود را بهبود بخشند و اعتبار و شهرت آنلاین خود را افزایش دهند. لینک سازی خارجی شامل دسترسی به وب‌سایت‌های دیگر و درخواست از آن‌ها برای لینک سازی به محتوا یا وب‌سایت شما است. این کار را می‌توان از طریق روش‌های مختلفی مانند وبلاگ نویسی مهمان، رپورتاژ آگهی و لینک سازی منابع انجام داد.

  • بک لینک پروفایلی به لینک‌هایی اشاره دارد که در بخش پروفایل کاربر یا وبسایت درج می‌شوند.
  • توجه داشته باشید که استفاده غیر متعارف یا نامناسب از بک لینک‌های کامنتی ممکن است در برخی مواقع به جای بهبود سئو و جلب توجه، معکوس واقع شود و باعث عواقب منفی برای سایت شما شود.
  • احتمالا فقط باید بدانید که چگونه لینک ها را به پست ها و صفحات خود اضافه کرد.
  • تجریبات خود در مورد لینک سازی و سوالات خود را از طریق فرم نظرات برای ما ارسال کنید.
  • برای تهیه اکانت 1 ماهه سایت moz نیز می توانید از رایاطرح کمک بگیرید.

از طرفی، امتیاز سئو  لینک پروفایلی وابسته به خصوصیات وبسایت یا پلتفرمی است که این لینک ها در آن قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، وبسایت‌هایی با دامنه‌های با اعتبار بالا، محتوای مفید و دسترسی وسیع، می‌توانند برای بهینه سازی سئو موثرتر باشند. با این کار می‌توانید دقیقا مشخص کنید لینک‌های داخلی کجا قرار بگیرند و اطمینان حاصل کنید که منطقی به نظر می‌رسد و کاربران را به کلیک کردن جذب می‌کنند.

این لینک ها به موتورهای جستجو نشان می دهد که سایت شما به عنوان یک منبع قابل اعتماد در یک زمینه خاص مورد تایید می باشد. محتوای منحصر به فرد، مفهومی و مخاطب محور، ارتباطات قوی تری با وبسایت های دیگر ایجاد می کند و این ارتباطات تاثیر بیشتری بر بهبود سئوی خارجی خواهند داشت. در نهایت باید بیان کرد که لینک سازی به هدف ایجاد ارتباط دو طرفه و گسترده‌تر کردن شبکه‌ی اجتماعی با تمرکز بیشتر و بهره‌مندی از جریان هدایت کاربر به نتایج دلخواه و دوجانبه به وجود آمده است . کار را با جستجو دامنه های قابل اعتمادی که محبوب هستند و بررسی های بسیار بالایی دارند شروع کنید. بدون در نظر گرفتن این موضوع که سایتی که به صورت خارجی به آن لینک می دهید چقدر بزرگ یا محبوب است باید مطمئن شوید که با سایت و محتوای شما مرتبط باشد.

بهترین کار برای لینک سازی در انجمن این است که در صفحات مرتبط با موضوع سایت مطالب مفیدی قرار داده و در پاسخ به سایر کاربران لینک صفحه مورد نظر خود را نیز قرار دهید. این به این معناست که شما می‌توانید آن‌ها را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید تا نتایج خوبی از افزایش ترافیک سایت بدست آورید. اگر RSS با کیفیت بالا تولید کنید ، خزنده‌های گوگل به راحتی مطالب جدید شما را شناسایی و دسته بندی می‌کنند و می‌توانید از آنها به عنوان یک مزیت از فرصت‌هایی برای لینک‌سازی و تعامل استفاده کنید. بنابراین با توجه به کسب و کارتان لازم است که حضور فعال در شبکه های اجتماعی داشته باشید تا بتوانید با مشتریان خود در ارتباط باشید. شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای معرفی محصول، خدمات، مطالب و… مربوط به کسب و کار شما است و جز یکی از موارد مهم محسوب می شود.

  • به همین منظور ما نیاز به فعالیت هایی خارج از وبسایت خودمان داریم تا بتوانیم اعتبار و مقبولیت وبسایت خود را برای ربات ها و خزنده های موتور های جستجو و بخصوص گوگل تا حد زیادی افزایش دهیم.
  • بک لینک‌های رقبای خود را بررسی کنید و برای لینک سازی از آن‌ها کمک بگیرید.
  • لینک‌های طبیعی بدون هیچ‌گونه اقدام از طرف صاحب سایت تولید می شود، به طور مثال یک توریست در وبلاگ خود براساس تجربه یا علاقه به یک سایت مرکز توریستی لینک می دهد و به‌عبارتی آن را معرفی می‌کند، به اینگونه لینک‌ها، لینک طبیعی گفته می شود.
  • اگر می‌خواهید اصول برندینگ را از زبان دیوید آکر بشنوید، این مقاله برای شماست.
  • برآورد تعیین قیمت نهایی سئو در هر سایت با سایت دیگر متفاوت است و این عدد با توجه به آنالیز چند ساعته‌ای که صورت می‌گیرد، تخمین زده می‌شود.

برای تحلیل رقبا می توانید به تحلیل صفحه به صفحه سایت خود با رقبای جدی کسب و کار خود (که در صفحه نتایج با شما رقیب هستند) بپردازید. از مهمترین آنها می توان به ahrefs و ابزار Moz اشاره کرد که می توانید با استفاده از آنها عملکرد رقبایتان را ارزیابی کنید و به تحلیل لینک های خارجی آنها بپردازید و در برنامه لینک سازی خود از آن ها استفاده کنید. برای تهیه اکانت 1 ماهه سایت moz نیز می توانید از رایاطرح کمک بگیرید. پس در
هر صورت باید تلاش کنید که لینک ورودی به سایت خود را با استفاده از روش های مختلف
افزایش دهید. اگر اعتبار و ارزش سایت شما افزایش یابد، درواقع نزد گوگل عزیزتر می‌شوید و رتبۀ سئوی سایت بهبود می‌یابد. در نتیجه می‌توان گفت که در صفحات نتایج جستجوی کاربران، بیشتر از قبل نمایش داده می‌شوید و همین باعث گسترش کسب‌وکار شما می‌شود.

  • خرید بک لینک می‌تواند تأثیر قابل توجهی در بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته باشد.
  • یکی از نکاتی که در تحلیل رقبا متوجه می شویم این است که در کلمه کلیدی که می خواهید در آن رتبه بگیرید، چقدر رقابت وجود دارد و از این جنبه می توان به بک لینک های لازم برای سایت و صفحات خود پی برد.
  • برای پیدا کردن و رفع لینک های خراب، از ابزارهایی نظیر Broken Link Checker استفاده کنید.
  • لینکسازی خارجی فرآیندی است که در مسیر بهبود سئوی خارجی انجام می‌شود.
  • بله، اگر سوالی داشتید چه قبل از شرکت در دوره و چه بعد از آن می توانید از طریق تلگرام ارتباط بگیرید.

درک از تفاوت و کاربرد لینک های خارجی و داخلی به طور استراتژیک به عنوان بخشی از طرح کلی بازاریابی دیجیتال مهم ترین قسمت از سئو سایت است. هر نوع پیوند در یک طرح استراتژیک SEO با هدف افزایش موقعیت خود در نتایج موتور جستجو جای می گیرد. تعداد بک لینک ها باید با حجم و کیفیت محتوای سایت شما مطابقت داشته باشد. لینک ها باید به محتوای شما اشاره داشته باشند پس بایستی از صفحه ای با محتوای مرتبط و همچنین با تعداد کلمات بالا دریافت شود تا اعتبار بهتری به وبسایت شما و صفحه مورد نظر شما دهد. ابتدا رپورتاژ آگهی مناسب محتوای صفحه مورد نظر خود جهت بهبو سئو خارجی آن بنویسید و درون آن لینک های خود را قرار دهید تا ارتباط بین رپورتاژ آگهی و صفحه وبسایت شما به خوبی برقرار شود. تبادل لینک یک روش سئوی خارجی است که در آن وب سایت ها توافق می کنند که به یکدیگر لینک دهند.

متخصصان سئو، استراتژی لینکسازی خارجی را موثرترین عامل کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو می‌دانند. لینک سازی خارجی یا اکسترنال لینک، به ساخت لینک در خارج از وب سایت گفته می شود که تاثیر بسزایی در سئو خارجی سایت دارد. لینک سازی خارجی را با چندین روش می توان انجام داد مثل خرید بک لینک، لینک سازی در فروم ها، لینک سازی کلاه سفید و کلاه خاکستری.

اما اگر تاریخ ثبت دامنه را در نظر بگیریم 15 سپتامبر روز تولدش می باشد. الان که این محتوا را مینویسم در سال 2023 هستیم و گوگل دیگر آن کودک بی تجربه نیست که براحتی بتوان با تغییر چند انکرتکست و چندین نوع بک لینک مختلف سرش کلاه بزاریم. اما تا زمانی که محتواهای شما را کسی مصرف نکند محتوایتان راه به جایی نمی برد چون کمتر کسی آن را می بیند. سئو خارجی یه شما کمک می کند تا محتوایتان را از میان هزاران محتواهای دیگر، جلوی چشم مخاطبان بیاورید. بسیاری از دوستان من در حوزه آموزش حرفه ای سئو فقط به موارد on-Page سئو می پردازند و مدام از این مسئله صحبت می کنند که لینک سازی دیگر نیاز نیست و از این جور صحبت ها!!! اما من به شما اطمینان می دهم که اگر لینک سازی انجام ندهید نمی توانید وارد رقابت جدی در سئو شوید.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما