krdtbanner

فولاد Mo40 میلگرد MO40 تسمه Mo40 ورق Mo40 آگهی‌ 24

سپس به مدت ۱۵ – ۲۰ دقیقه آن را در آب خیس کنید و در پایان در هوای ساکن خنک کنید. وزن واقعی فولاد به وزنی گفته میشود که بعد از توزین آن بدست می آید و با وزن تئوری آن متفاوت است. در این روش، مشتری یک چک با مقدار معین، به نام تامین‌کننده صادر می‌کند. در واقع مشتری باید بخش کمی از هزینه خرید را به صورت نقدی پرداخت کند و مابقی را به صورت اقساطی پرداخت نماید. می‌توانید به وسیله روش‌ها زیر این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

میلگرد mo40

و بعد از آن در مدت یک ساعت, 25mm از این فولاد را در آب سرد مینمایند. که شرایط حرارتی برای این نوع فولاد آلیاژی در محدوده ی دمای 816 الی 1038 درجه سانتیگراد تایید شده است. از جمله آن میتوان به روشهای القایی و یا نیتریداسیون اشاره نمود. از ورق MO40 در ساخت قطعات متوسط که نیاز به استحکام بالا و سختی زیاد دارند استفاده میگردد. این عنصر که یکی از اصلی‌ترین عناصر در فولادها به شمار می‌رود، یک اکسیژن‌زدای مؤثر بوده و سختی‌پذیری و عمق سختی فولاد را افزایش می‌دهد.

قبل از سخت کاری فولاد mo40 ، آن را با حرارت دهی تا 913 درجه سانتی‌گراد و نگهداری برای مدت طولانی در آن دما و سپس سردسازی در هوا، نرماله می‌کنند. ازجمله ویژگی‌های میلگرد آلیاژی MO40 می‌توان به توان کششی بالا، مقاومت در برابر زنگ زدگی، مقاومت در برابر ضربه، سختی و استحکام بالا اشاره کرد. عملیات حرارتی نرماله کردن شافت Mo40 با حرارت دهی در دمای 913 درجه سانتیگراد و خنک کردن فولاد در هوا می‌باشد، حاصل این عملیات حرارتی ساختاری یکنواخت و هم وزن از عناصر آلیاژی می‌باشد. عملیات آنیل میلگرد Mo40 با حرارت دهی در دمای 872 درجه سانتیگراد و آرام خنک کردن آن در کوره خاموش انجام می‌شود، نرم‌ترین حالت فولاد پس از آنیل کردن آن می‌باشد.

وجود کروم و مولیبدن همراه با هم سبب می‌شود که این نوع فولاد نسبت به فولادهای آلیاژی معمولی، مقاومت بهتری در برابر خوردگی داشته باشد. این ویژگی، فولاد Mo40 را به انتخابی عالی برای ساخت محصولاتی تبدیل می کند که در معرض محیط‌های خشن قرار دارند. منگنز و گوگرد نیز با هم موجب می شوند که قابلیت ماشینکاری فولاد Mo40 بسیار بهبود یابد.

کنترل فشار در این روش از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیاز به نیروی متخصص خواهد داشت. برای پاک کردن زنگ زدگی آهن روش‌های عملی و کاربردی زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. که از جمله آنها می‌توان به سندبلاست، شات بلاست، واتر جت، لیزر، الکترولیز و امثال آنها برای زدودن زنگ آهن اشاره کرد. البته روش‌‌های دیگری مثل اسیدشویی یا استفاده از شوینده‌‌های مختلف نه تنها در صنعت بلکه برای زدودن زنگ آهن در خانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ورق با دو عنصر اصلی سیلیسیوم و منگنز تولید شده است که خواص ماشینکاری ورق در حالت نرمال و نورد گرم مطلوب است. در واقع این ورق دارای استحکام و مقاومتی بالا در محیط‌های خورنده هستند.

سندبلاست را می‌توان برای قطعات کوچک استفاده کرد ولی این روش به دلیل فشار بالایی که به قطعه وارد می‌کند، تنها برای قطعات بزرگ قابل استفاده است. میلگردها از دسته میله‌های بلندی هستند که عمدتا از جنس فولاد بوده و با سایزهای مختلفی نیز به تولید می‌رسند. در واقع عمده ساختار اصلی میلگردها به این صورت است که به صورت آجدار ساخته می‌شوند و آج میله‌گرد در بتن گیر می‌کند و در برابر فشار و عوامل طبیعی، سازه مقاومت خوبی از خود نشان خواهد داد. همچنین میلگردها دارای سایزهای مختلفی هستند و شرکت‌های سازنده مطابق با استانداردهای خاصی محصولات را به تولید می‌رسانند که این عوامل موثر بر قیمت میلگرد خواهند بود. استحکام کششی ورق Mo40   بالا بوده و سبب شده بتوان انواع عملیات حرارتی مانند فورجینگ، تنش زدایی، آنیل کردن، نرمال سازی، نیتروژن دهی، تمپر کردن، سخت کاری شعله‌ای و القایی و سخت کاری را بر روی آن انجام داد.

وجود کروم، مولیبدن و منگنز در این نوع فولادها عامل افزایش سختی و استحکام آن‌هاست. افزودن کروم و مولیبدن در فولاد mo40 باعث شده است تا از این نوع فولاد تحت عنوان فولاد “کرومولی” (chromoly) یاد شود. جدول زیر، برخی خواص فیزیکی و مکانیکی مانند نقطه ذوب، چگالی، استحکام و سختی فولاد mo40 را نشان می‌دهد.

  • این روشِ دوم به اندازه گالوانیزه کردن گرم، رواج ندارد و به علاوه نسبت به آن، لایه ضعیف‌تری از فلز روی  را ایجاد می‌کند.
  • قیمت میلگرد آلیاژی MO40 سایز 65 نیز ممکن است تغییر کند و به شرایط فعلی بازار و تقاضا و عرضه بستگی داشته باشد.
  • در حال حاضر تولید کنندگان در مقطع میلگرد، ورق و شمش این فولاد را تولید و عرضه می کنند.
  • مواد مصرفی جوشکاری نیز باید بر اساس ترکیب شیمیایی فولاد Mo40 انتخاب شوند.
  • دمای برگشت (Tempering) میلگرد mo40 بین 550 – 700 درجه است و سایر مراحل نیز مطابق مراحل بالا انجام می شود.

کارخانه‌های آلیاژی اصفهان و آلیاژی اسفراین نیز در زمینه تولید این محصول فعالیت می‌کنند. فولاد mo40 که از آن تحت عنوان فولاد 4140 نیز یاد می‌شود، به دلیل خواص مطلوبی همچون چقرمگی، استحکام خستگی بالا و مقاومت به سایش و مقاومت به ضربه خوب، کاربردهای فراوانی دارد. Mo40 steel اغلب در قالب میلگرد آلیاژی و نیز ورق به کار برده می‌شود. در این مقاله به‌طور مفصل به بررسی خواص و کاربرد متریال mo40 پرداخته می‌شود. اغلب ماده اولیه و روش تولید میلگردهای آلیاژی با میلگردهای معمولی متفاوت است. این نوع میلگرد از فولاد آلیاژی MO40 ساخته شده و در دسته آلیاژهای کم‌کربن قرار می‌گیرد.

به ویژه اینکه در 4340 از نیکل استفاده شده است که سختی فولاد و چقرمگی آن را افزایش می دهد. با این حال این دو نوع فولاد شباهت زیادی به هم دارند و بسیاری از افراد از امکان استفاده آنها به جای هم می ‌رسند. میلگرد آلیاژی در پاسخ به این سوال باید گفت که تنها چیزی که می‌تواند مانع این کار شود شاید قیمت گرانتر فولاد 4340 باشد. در نگاه اول این فولاد و Ck45 فقط در کروم تفاوت دارند اما تفاوت این دو بیش از یک عنصر است.

شما عزیزان می توانید فولاد MO40 را از مجموعه های زیر با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید. جهت اطلاع از مشخصات کامل انواع میلگرد فولادی قسمت توضیحات را مطالعه بفرمائید. در هر شرایطی که نیاز به عملیات در فشار بالا وجود داشته باشد و احتمال ورود ضربه به محصول پیش‌بینی گردد، استفاده از میلگرد MO40 نیز توصیه می‌شود. اما هر دوی این میلگرد‌ها در صنایع پرکاربرد هستند و در مصارف ساختمان سازی نیز به وفور استفاده می‌شوند. اما عمده تفاوت آن‌ها در میزان تحمل بار و مقاومت در برابر خوردگی است که میلگرد MO40، حدودا ۱۰ ژول قدرت تحمل بیشتری دارد و از نظر خوردگی و تحمل محیط‌های خورنده، استقامت بیشتری دارد.

در بعضی مواقع برای حذف تردی حاصل از کروم در میلگردآلیاژی MO40 از حدود 0.2 درصد نیکل استفاده می شود. پیوان ثمره بیش از پنجاه سال فعالیت مستمر و اعتباردار در زمینه‌ تأمین و فروش آهن آلات است. سامانه فروش آنلاین آهن بعد از سال‌ها فعالیت رسمی در بازار سنتی، برای رفاه بیشتر مشتریان عزیز در سراسر کشور، خرید و فروش آهن آلات به صورت تلفنی و آنلاین را نیز فراهم کرد. در سایت پیوان با درج قیمت روز آهن امکان اطلاع از قیمت همه محصولات تخصصی و پرکاربرد فولاد و آهن وجود دارد.

هر کدام از این عملیات‌های حرارتی خواص و مشخصات ورق Mo40   را تغییر می‌دهند و کاربرد آن را متفاوت می‌سازند. در ساختار فولاد Mo40 به دلیل وجود کروم است که سختی پذیری آن افزایش می یابد. مرکز آنلایـن صنعت تهیه کننده کلیه اقلام صنـعتی به طور مستقیم از تولیـد کنندگان ،… میلگرد ، تیر آهن ، ورق سیاه ، نبشی، ناودانی، پروفیل ، در تمامی اشکال آلیاژی ، استیل ، فلزات… آلیاژ موووو یا ۴۱۴۰ با استفاده از کوره قوس الکتریکی و کوره القایی تولید می‌شود. برای تولید فولاد mo40 در ابتدا فولاد را تا دمای ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم می‌کنند و فولاد کوئنچ می‌شود.

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما