krdtbanner

ساخت هولوگرام امنیتی چگونگی ساخت هولوگرام امنیتی by hologram iranian

از پراش نور به دست آمده توسط لیزر استفاده می کند و این توانایی را دارد که تمام جنبه های محصول چاپ شده و قابل مشاهده بر روی برچسب یا استیکر را در خود داشته باشد. هولوگرام ها در اطراف ما یافت می شوند، روی کارت های اعتباری، گواهینامه رانندگی و هر کالایی که ادعای اصالت دارد. چاپ هولوگرام بدلیل کارایی که دارد، امروزه توسط کسب و کارهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

آن ها بر روی مواد وینیل رنگین کمانی چاپ می شوند تا بدرخشند و درخشش رنگین کمان مانندی از خود به جا بگذارند. با مشاهده از زوایای مختلف، رنگ و شدت آن ها تغییر می کند و از فاصله دور قابل مشاهده هستند. بنابراین آن ها می توانند به محبوبیت محصول شما و بهبود فروش کمک کنند. آن ها همچنین به عنوان اثبات اعتبار و اثبات خلق و خو عمل می کنند. مزیت دیگر داشتن هولوگرام های سفارشی این است که از برند شما محافظت بیشتری می کنند. در نتیجه استفاده از این هولوگرام ها از کالای شما محافظت می کند.

سوالات قبل از چاپ هولوگرام

هولوگرام در واقع برچسب امنیتی از جنس های مختلف است که در دنیای تجارت از آن شرکت ها برای امنیت خدمات و جلوگیری از تکثیر، جعل و تقلب محصولات خود استفاده می کند. در این برچسب تصاویر مبهم دوبعدی یا سه بعدی وجود دارد که با استفاده از دستگاه های لیزری ایجاد شده و به صورت اشکالی براق و متالیک درون پلاستیک، شیشه و یا فلز محبوس شده اند. در این مجموعه، هولوگرام های سفارشی با توجه به نیاز محصول شما قابل طراحی و چاپ هستند. ساختار سه بعدی و رنگین کمانی برچسب های ما توجه بینندگان را به خود جلب می کند. بسته به اینکه هر کدام از این فیلم‌ها باید چه عمقی داشته باشند، به ترتیب و در فاصله‌های متفاوت در معرض نوردهی قرار می‌گیرند.

هولوگرام امنیتی یا وید (void) به هولوگرام هایی می گویند که پس از اینکه به سطح مورد نظر خود بچسبند، در صورت کندن رد خود را روی سطح مورد نظر میگذارند. به صورتی که بخشی از لیبل به سطح زیرین خود چسبیده و به همراه لیبل کنده نمیشود، این کار باعث می شود که لیبل آسیب دیده و مشخص شود این لیبل قبلا کنده شده است و بعنوان مثلا درب بسته بندی محصول شما باز شده است. از این روی از هولوگرام های امنیتی (وید) برای مواردی مانند گارانتی محصولات استفاده می شود. شرکتها و تولید کننده هایی که می خواهند هولوگرام سریال دار جهت پیگیری محصول و تولیدات خود را داشته باشند می توانند با مجموعه ما در ارتباط باشند . این مدل هولوگرام با تکنیک دو بعدی و سه بعدی قابل تولید می باشد حالت باطل شوندگی و خورد شوندگی از قابلیت های سفارشی این مدل هولوگرام می باشد .

البته این گوناگونی و تنوع همینجا تمام نمی شود می تواند در ابعاد مختلف دیگری نیز پدیدار شود. هولوگرام ضبط در یک محیط دو یا سه بعدی از الگوی تداخلی است که وقتی یک منبع نور نقطه ای (پرتو مرجع) با طول موج ثابت با نوری با همان طول موج ثابت که از یک جسم (پرتو جسم) می رسد، تشکیل می شود. هنگامی که هولوگرام تنها توسط پرتو مرجع روشن می شود، الگوی پراش جبهه های موج نور را از جسم اصلی بازسازی می کند.

بنابراین بیننده تصویری را می بیند که از شی اصلی قابل تشخیص نیست. سفارش و چاپ هولوگرام با قیمت ارزان در چاپو با تحویل رایگان در تهران، بهترین قیمت طراحی و چاپ هولوگرام با کیفیت در مجموعه انجام میشود. برای امنیت و جلوگیری از سوءاستفاده شدن از محصولات خود هولوگرام اختصاصی برای محصولات خود چاپ کنید. اعتبار و سابقۀ یک شرکت یا سازمان نباید به دلیل چاپِ ضعیف، خدشه‌دار شود.

با استفاده از حرکات دست، اشاره‌ها و لمس، کاربران می‌توانند با هولوگرام تعامل کرده و کنترل کنند. این تکنولوژی، در زمینه‌های آموزش، مجازی‌سازی محیط‌ها و بازی‌های رایانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که هولوگرام 3D (سه بعدی) به دلیل مشکلات و مراحل تولید در تیراژ بالای برگ قابل چاپ و تولید بوده. ولی الابقی مدل هولوگرام ها از تیراژ 1000 برگ نیز قابل سفارش گذاری می باشد. جهت سفارش هولوگرام امنیتی می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

معرفی نانو هولوگرام ها

به همین دلیل است که انواع مختلفی از وینیل هولوگرافیک وجود دارد، از جمله براق، رنگین کمانی مات، رنگین کمانی و غیره. آن ها گاهی اوقات ضروری هستند، آن ها به برند شما کمک می کنند تا در بازار امروز منحصر به فرد بماند و به جلوگیری از محصولات تقلبی یا تقلیدی کمک کنند. این به نوبه خود باعث به حداکثر رساندن قرار گرفتن در معرض نام تجاری می شود.

انواع شکل ها و اندازه ها برای انتخاب وجود دارد، بنابراین باید بتوانید چیزی را پیدا کنید که متناسب با سبک طراحی شما باشد. آن ها برای صنایع و محصولاتی که ضمانت ‌نامه ‌ها را ارائه می‌ دهند بسیار مهم هستند. برچسب ‌های هولوگرام هر نوع دستکاری یا تغییر در محصولات را نشان می ‌دهند و برای تصمیم ‌گیری در مورد ارائه یا بی اعتبار بودن گارانتی مهم هستند. هرگاه در پشت همین شفافه قرار بگیریم تصویرهای صحنه یا منظره را دوباره خواهیم دید.

دلایل استفاده از برچسب هولوگرام

برخی از هولوگرام ها پس از اینکه از روی کالا جدا و یا کنده شوند دیگر اثری از خودشان روی محصول مورد نظر باقی نمی گذارند و این می تواند بسیار از همه نظر مثبت باشد. این طرح درست مانند یک رول کاغذ دیواری است که تصویری در آن تکرار شده تا یک الگوی خاص پدید آورد. حدود 25 سال پس ازاینکه اولین هولوگرام ساخته شد, گابورجایزه نوبل فیزیک برای این موفقیت در سال 1971 را دریافت کرد . سال بعد , لوید کراس اولین ضبط یک هولوگرام متحرک را با وارد کردن فریم های متوالی از فیلم تصویر متحرک معمولی بر روی فیلم هولوگرافی ساخت .

بازار کنونی هولوگرام های امنیتی موجود را با نمونه های واضح، غیر قابل کپی برداری و قابل رویت از زوایای متعدد را جایگزین می کند. شیوه طراحی این نوع هولوگرام درست شبیه به رول های کاغذ دیواری است که در آن با تکرار یک تصویر بر روی برچسب می توان الگوی خاص و منحصر به فرد ایجاد کرد. تنوع نقش و شکل در ساخت این نوع هولوگرام بسیار زیاد است و می توان اشکال خاصی را به راحتی از آن استخراج کرد.

از این فناوری برای ذخیره اطلاعات در حجم بالا نیز می‌توان استفاده کرد. درحالی که به نظر می‌رسد دی‌وی‌دی‌ها و بلوری‌ها به انتهای عمر خود نزدیک می‌شوند، فناوری هولوگرام می‌تواند جایگزین مناسبی باشد. شرکت‌های بزرگی ازجمله Maxwell با استفاده از لایه‌های هولوگرافی، موفق به تولید لوح‌های فشرده‌ای شده‌اند که تا ۴ ترابایت ظرفیت ذخیره اطلاعات دارد.

این نوع هولوگرام‌ها همانند سایرهولوگرام‌ها، می‌تواند روی فویل‌های رنگی و زیر لایه‌های متفاوت تولید و عرضه شوند. هولوگرام یک تصویر سه بعدی است که حاصل پدیده تداخل امواج تکفام لیزر است. یکی از پرتوها باانعکاس از روی یک آینه از روی جسم به صفحه عکاسی می‌تابد. تلگرام هولوگرام پرتو دیگر به وسیله آینه دیگری بدون برخورد به جسم به صفحه عکاسی فرستاده می‌شود. صفحه عکاسی درست درجایی قرار داده می‌شود که دو پرتو تلاقی می‌کنند تا تصویر هولوگرام به وجود آید. هولوگرام یک ساختار فیزیکی است که اجزای نور را به یک تصویر می‌پراکند.

دکتر منون و هم تیمی هایش با تقلید روش های انتشار و انکسار نور بال های پروانه ها به ساخت هولوگرام های واقعی و کاربردی دست یافتند. آن ها نحوه ی عملکردشان را در مقاله ی گزارش های علمی توصیف کردند. در نتیجه  با تشدید طول موج های آبی رنگ به چشم تماشاچی می رسد این در حالی است که سایر رنگ ها  یاهمدیگر را خنثی، تشدید و یا تقلیل می شوند.

ساخت هولوگرام

علاوه بر آن یک تصویر حقیقی نیز در سمتی که ناظر قرار دارد، ظاهر می‌شود. این تصویر را با چشم نمی‌توان دید و برای مشاهده آن باید پرده‌ای را در باریکه کانونی قرار دارد، تا تصویر بر روی آن تشکیل شود. چون رنگ به فرکانس نور بستگی دارد؛ بنابراین تمام‌نگاری که با استفاده از یک باریکه لیزر به وجود می‌آید تک‌رنگ خواهد بود. البته با استفاده از سه باریکه لیزر که بسامد آن‌ها مطابق با بسامد نور (رنگ‌های اصلی قرمز، سبز و آبی باشد می‌تواند تصویری تمام رنگی ایجاد کرد. حال آنکه تصویر یک نقطه به صورت تعدادی دایره هم مرکز خواهد بود و در واقع تمام‌نگاشت یک منظره به شکل دوایر تیره و روشن است که با پیچیدگی خاصی بر روی هم قرار گرفته‌اند.

برای این‌که از هولوگرام عبوری یک هولوگرام رنگین کمانی ساخته شود، نور لیزر را با عبور از مسیر اولیه به نام H1 (که خاصیت عبوری داشته و تنها با نور لیزر قابل باز خوانی است) به سطح حساس دیگری می‌تابانند. این سطح حساس پس از ظهور و ثبوت تبدیل به هولوگرام رنگین کمانی می‌شود کهH2  نامیده می‌شود که قابل دیدن زیر نور سفید است. اگر سوژه‌ای که می‌خواهیم از آن هولوگرام تهیه شود به صورت فایل دیجیتال باشد، در این صورت بهتر است تصاویر در برنامه‌هایVector مانندIllustrator وCorel  آماده شود. پس از این‌که تفکیک رنگی انجام گرفت، توسط ایمیج ستر از فایل، خروجی می‌گیرند که این فیلم‌ ها به صورت شفاف است و به جای سوژه سه بعدی استفاده می‌شود. برچسب های هولوگرام سه بعدی و یا همان واقعی در تیراژهای بالا بسته به سایز آنها تولید می شوند مثلا از 10 هزار عدد به بالا، مجموعه هجرت دیزاین آماده سفارش گیری برچسب هولوگرام سه بعدی می باشد .

ما به متفاوت بودن معتقدیم، چرا که وجه تمایز شما باعث مطرح شدن می شود. در ابتدا خطی به نام A را به طول ۶ سانتی متر روی ورق کاغذ رسم کنید و از وسط خط A خط B را به طول ۳/۵ سانتی متر رسم کنید. حالا خط C را به طول ۱ سانتی متر طوری رسم کنید که خط B آن را نصف کند.

علاوه بر این، برخلاف هولوگرام های امروزی رنگ و ظاهر این نوع پروانه ها صرف نظر از نوع زاویه ی دیدشان یکسان باقی می مانند. فرم نیکلی خود قبل از انتقال تصاویر با فشار و حرارت، ناخوانا هستند و با قرار گرفتن تصاویر بر روی آن طی فرایند Electroforming خوانا خواهد شد. به وسیله دو دستگاه ابتدا با تماس سیلندر فرم با سیلندر فشار اولیه تصویر به صورت پیوسته بر روی رول کاغذ منتقل و سپس به وسیله دستگاه دوم به نام Soft embosser تصویر برجسته خواهد شد. برای چسبدار کردن باید این رول را در دستگاه سلفون کشی برای آغشته شدن پشت آن به چسب ‌های پایه آبی یا حلالی حرکت داد و سپس کاغذی با پوشش سیلیکونی را بر روی آن قرار خواهند داد.

  • چاپ هولوگرام اختصاصی دوبعدی یا سه بعدی ارزان و فوری در تهران اغلب پروسه پیچیده ای از چاپ با تکنولوژی لیزر و پرینت را به همراه دارد .
  • پرتوهای تابشی در محلی که به هم می‌رسند با هم تداخل خواهند کرد.
  • برچسب های هولوگرافی سفارشی به عنوان ضد دستکاری مفید هستند و می توانند به جلوگیری از جعل محصول کمک کنند.

این شبکه از تعدادی خطوط موازی تشکیل شده که باعث ایجاد خطای دید در مشاهده تصاویر طراحی شده بر روی برچسب هولوگرام خواهد شد. نتیجه ی چنین عملی صفحات پلاستیکی هولوگرافی بزرگ است که در شبکه های به ابعاد بزرگتر از 12×12برجسته شده اند. شکل دهی الکتریکی و ترکیب مجدد فرآیند چاپ را برای ساخت هولوگرام ها فراهم می کند. از لایی ها به عنوان ابزاری برای برجسته کاری مورد استفاده قرار می گیرد. کارت پرینتر فارگو یکی از انواع چاپگرهاست که امکان چاپ هولوگرام را به شما می‌دهد.

در اتاق تاریک نور مناسب معمولاً قرمز است و در هولوگرافی هم از این نور استفاده می‌شود. هولوگرافی بیشتر تصاویر ده‌بعدی شناخته نمی‌شود، اما کاربردهای الگوی جبهۀ گستردۀ دیگری نیز ندارد. هولوگرام های چاپ شده سه بعدی و دو بعدی در این مجموعه به صورت شیت تحویل داده می‌شود. این نوع لیبل‌ها که برای امور گواهی‌نامه و یا همان سرتیفیکیت غالبا مورد استفاده قرار می‌گیرند لیبل‌هایی هستند با جنس کاغذی با رنگ طلایی مات و چسبندگی معمولی که با مهر‌های برجسته طرح بر روی آنها ایجاد می‌شود. از دیگر تخریب‌های این نوع لیبل میتوان به تخریب open void که برای قطعات الکترونیک بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و تخریب باطل شد که غالبا برای استفاده ارگان‌های دولتی است، اشاره کرد. حداقل تیراژ به صرفه برای تولید هولوگرام دو بعدی هزار عدد می‌باشد، اما تولید هولوگرام دو بعدی در هر تیراژی قابل انجام است، برای دریافت قیمت تماس بگیرید.

و فقط نسخه چاپی بودند و تولید و به اشتراک گذاری آنها را دشوار می کرد. هولوگرام ها نمایشی استثنایی از دنیای سه بعدی در اطراف ما ارائه می دهند. انفجار جعل ناشی از افزایش جهانی شدن صنعتی، گسترش زنجیره تامین، رشد برندها، اجرای ضعیف قانون منطقه ای و غیره است. علاوه بر این، تأثیر اینترنت به عنوان مجرای کالاهای تقلبی و تأثیر فناوری تصویربرداری با کیفیت بالا، کپی کردن بسته ‌بندی برند را آسان و مقرون به صرفه کرده است. بسته بندی هولوگرافی، راه حل انقلابی بسته بندی هوشمند بعدی است. از راه حل های امنیتی محصول گرفته تا بسته بندی های جذاب، این گزینه بسته بندی هوشمند مزایای مختلفی را ارائه می دهد.

به عنوان مثال، برخی از هولوگرام ها را به شکلی طراحی می کنند که به فشار حساس باشد و چنانچه کسی سعی کند آنها را حذف کرده یا تغییر دهد، به راحتی و به وضوح آسیب دیده و این آسیب توسط مشتریان قابل تشخیص است. برچسب های دیگری نیز وجود دارند که در صورت حذف یا آسیب دیدگی، الگو یا کلمه کلیدی خاصی را آزاد می کنند تا فرد بتواند به راحتی متوجه دستکاری آنها شود. یکی از بهترین مزیت هایی که می توانیم برای هولوگرام های با طرح های عمومی بیان کنیم این است که چون این طرح ها، از پیش طراحی شده و چاپ شده هستند و سایزهای آن ها آماده و از پیش تعیین شده است. نیازی به طراحی و پرداختن دوباره ندارند، از این رو طبیعتا هزینه ی استفاده از این نوع هولوگرام ها به مراتب کمتر از هولوگرام هایی است که قرار است دوباره با اندازه های مختلف و اشکال اختصاصی، طراحی و تولید شوند.

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما