Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/krdt/public_html/lib/conc.php on line 5
خبرها:: انتشار کتاب گزیده برترین نکات مدیریتی در حوزه مدیریت فردی، مدیریت تیم و مدیریت کسب و کار
انتخاب سردبیر
  نگاهی به آینده الگوی توسعه شهر مشهد

در واقع آن چه در سال‌های اخیر بر الگوی توسعه شهر اغلب کلان شهرهای کشور حاکم بوده‌است نوعی مدرنیسم کور و بی‌ضابطه است که حتی امروزه در بسیاری از کشورهای سرمایه‌سالار غربی نیز مورد انتقاد شدید متفکران و اندیشمندان قرار دارد.

 
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطلب
 
  
دسته بندی :
    محصولات
موضوع ها :
    آموزش
پرونده ها :
کد مطلب : 70        تاریخ : 00:21  16-10-1393

کتاب برترین نکات مدیریتی در حوزه مدیریت فردی، مدیریت تیم و مدیریت کسب و کار منتشر شد.این کتاب خلاصه‌ای از نکات مدیریتی منتشر شده در مقالات مجله هاروارد بزیینس رویو به عنوان برترین مجله کاربردی حوزه مشاوره مدیریت را جمع آوری نموده است.

در مقدمه کتاب مذکور آمده است :

نشریه Harvard Business Review یکی از معتبرترین مجلات مدیریتی جهان است که هرماه به ارائه مهمترین یافته‌های کاربردی مدیریت در جهان می‌پردازد. هاروارد بزینس رویو از یک سو نشریه‌ای است کاملاً معتبر که نظریات و مقالات مهمترین صاحب‌نظران و دانشمندان مدیریت (مانند پورتر، فيفر، کاپلان و ...) در آن منتشر می‌شود و از سوی دیگر بر خلاف اغلب نشریات علمي-تخصصي مديريتي که محتوایی صرفا مناسب با اندیشمندان دانشگاهی دارند، مقالاتی نزدیک به زبان مدیران جامعه و قابل استفاده برای ایشان منتشر می‌کند و از این جهت می‌توان آن را پلی میان دانش آکادمیک مدیریت و مدیران کسب و کارها دانست که شکاف ميان نظر و عمل در مديريت را کاهش مي­دهد. يک عامل اصلي اعتبار علمي و برخورداري از زباني قابل فهم و کاربردي براي مديران و علاقمندان به موضوعات مديريتي درباره اين مجله، بهره گيري از نويسندگاني با مدارک دانشگاهي و تجارب عملي مديريتي در سطوح بالا است که خود موجب گرديده بسیاری از نظریات، مفاهیم و مدل‌هایی که امروزه در راهبری سازمان های بزرگ و کوچک دنیا به کار برده می­شوند، اولین بار در این نشریه انتشار يافته باشند.

نکات مدیریتی این کتاب چکیده‌ای کاربردی از محتوای برترین مقالات این نشریه در سه سطح شامل مدیریت بر خود، مدیریت بر تیم و مدیریت کسب و کار می‌باشد که می‌تواند نقشه راهی برای شکل‌دهی رفتار مدیران در این سطوح باشد. از سوی دیگر، این کتاب علاوه بر ارائه نکات مدیریتی این امکان را برای خواننده خود فراهم می‌کند که در صورت علاقه‌مندي به هر کدام از نکات مطرح شده، از طریق رجوع به منبع اصلی (که در انتهاي کتاب مشخصات هر کدام از مقالات و نويسندگان آن آمده است) با جزییات آن نکته مدیریتی بيشتر آشنا شوند.

بنابراين، مخاطبان اين کتاب مي توانند طيف وسيعي داشته باشند، از اساتيد و دانشجويان مديريتي گرفته تا مديران و دست اندرکاران سازماني و حتي هر علاقمند موضوعات مديريتي که تمايل دارد کتابي را مطالعه کند که عصاره اي از دستاوردهاي علمي و تجربي مديريتي روز جهان را به زباني قابل فهم و در عين حال معتبر در اختيار آنان قرار دهد. در ترجمه اين کتاب نيز تلاش شده است ضمن رعايت امانت و دقت در معادل يابي علمي آنها، روان بودن متن و سهولت درک آن براي اين طيف گسترده مخاطبان مد نظر قرار گيرد تا به خوبي بتوان با محتواي آن ارتباط برقرار کرد، آن را لمس نمود و در عمل به کار برد. 

مترجمان امیدوارند این کتاب بتواند نقشی هر چند کوچک به منظور هم افزايي بيش از پيش نظريات دانشگاهي و عمل سازماني در راستاي بهبود فضای مدیریتی و کسب و کار کشورمان داشته باشد.

همچنين، از آنجا که مترجمان خود را عاري از خطا نمي­دانند، بر اساس حديث گران بار نبوي (ص) که «هر کس عيوبم را به من هديه دهد، محبوب ترين افراد نزد من است»، منتظر دريافت نظرات و پيشنهادهاي سازنده شما مخاطبان فرهيخته در راستاي بهبود محتواي اين اثر هستيم.
 
لینک خرید اینترنتی ۱
لینک خرید اینترنتی ۲ 
معرفی کتاب در روزنامه دنیای اقتصاد 

نمونه ای از نکات مدیریتی درج شده در کتاب

 از تلاش بیش از حد برای حفظ رفتارهای خود دست بردارید (پوست اندازی کنید)

یکی از بدترین عادت‌های یک رهبر انجام رفتارهایی است که با عبارت «من همینم که هستم» توجیه می‌شوند. خود را از رفتارهای ناشایستی که به اشتباه فکر می‌کنید لازمه شخصیت شما هستند، رها کنید. به جای پافشاری بر تغییر ناپذیری خود، به موانعی که این رفتارها برای موفقیت خود و اطرافیانتان ایجاد می‌کنند، فکر کنید. این رفتارها را ویژگی‌های شخصیتی ثابت خود به شمار نیاورید. بلکه آن‌ها را رفتارهایی قابل بهبود بدانید. بعد از مدتی از این که برای دستیابی به موفقیت به آسانی در خود تغییرات لازم را ایجاد می‌کنید، شگفت‌زده خواهید شد.

 

 شنونده بهتری باشید

سال‌ها است که خبرگان حوزه رهبری مدیران را به ارتقای مهارت‌های شنیداری خود تشویق می‌کنند. هدف از گوش دادن فقط ایجاد حس مورد احترام و توجه قرار گرفتن در گوینده نیست؛ در واقع، درک معنا و مفهوم واقعی سخنان گوینده هدف اصلی شنیدن و گوش دادن به شمار می‌رود. سه نکته مهم جهت بهبود قابلیت شنیداری عبارت‌اند از:

  • فکر کنید: با دنبال کردن و پیش‌بینی سخنان بعدی گوینده در مکالمه مشارکت داشته باشید. تلاش کنید تا موارد جمع بندی و نتایج گفتگو را پیش‌بینی کنید. فقط کلمات را وارد گوش خود نکنید.
  • مرور کنید: اندکی مکث کنید و نکات مورد نظر را در ذهن خود به صورت خلاصه درآورید.
  • گوش فرا دهید: به نشانه‌های غیرکلامی دقت کنید، زیرا همین نشانه‌ها ممکن است بیانگر مواردی باشند که گوینده به صورت کلامی مطرح نمی‌کند. آنچه که بر زبان آورده نمی‌شود اغلب به اندازه آنچه که به زبان آورده می‌شود، مهم است.

 

يک رهبر خلاق باشيد

مهارت‌های رهبری ديروز در جهان شتابان و دائماً در حال تغییر کنونی از کارایی لازم و کافی برخوردار نیستند. در شرایط جدید، فقط رهبران خلاقی که آینده‌نگر (بصير) هستند و با کارکنان خود همدلی می‌کنند، موفق خواهند شد. توجه به پنج راهکار زیر نقش مهمی در موفقیت رهبران خلاق دارد:

  • به جای آن که نقش فرمانده را ایفا کنید و به اعضای تیم خود دستور دهید، مانند یک مربی آن‌ها و سازمان را به سوی موفقیت هدایت کنید.
  • به جای اعمال مديريت و کنترل کارکنان و اطرافیان خود، فرایند پیشبرد امور آن‌ها را تسهیل کنید. اغلب، دانش تخصصي، تجربه و راهکارها وجود دارند، به کارکنانتان کمک کنيد تا آنها را کشف کنند و به کار گیرند.
  • با احترام گذاشتن به کارکنان، احترام گذاشتن متقابل آن‌ها را کسب کنید. احترام با اجبار و زور به دست نمی‌آید.
  • روش‌های مدیریت سازمان را تنها در زمان موفقیت بلکه در هنگام شکست نيز بشناسيد و به کار گيريد.
  • بزرگوار باشید. در صورت موفقیت فروتنی خود را حفظ کنید و در صورت امکان فرصت درخشش و بزرگ شدن را در اختیار دیگران نیز قرار دهید.

 

 از گرفتار شدن در دام گرایش‌هایی که شما را به رئیسی بد تبدیل می‌کند، بپرهیزید

 

رئیس بودن دشوار است. این فرایند زمانی دشوارتر می‌شود که شما به عنوان رئیس بخواهید با گرایشاتی که شما را از افراد تحت مدیریتتان جدا می‌کند، مبارزه کنید و تسلیم آن‌ها نشوید. شناسایی این گرایش‌ها شما را در مقابله با آن‌ها کمک می‌کند. سه گرایش مهمی که دوری از آن‌ها ضروري است، عبارت­اند از:

 

  • خودفریبی: نه تنها رؤسا بلکه اغلب انسان‌ها میزان مهارت‌های خود را بالاتر از میزان واقعی خود تخمین می‌زنند. شما هم ممکن است دچار خودبزرگ‌پنداری باشید. به دنبال یافتن راه‌هایی برای گردآوری اطلاعات درباره مهارت‌ها و توانایی‌های واقعی خود و ارزیابی آن‌ها باشید.
  • غفلت: زیردستان معمولاً صاحبان قدرت را به دقت زیر نظر دارند، اما این فرایند اغلب متقابل نیست. پس از کسب مقام ریاست همچنان به کنجکاوی درباره افراد تحت مدیریت خود ادامه دهید و با آن‌ها تعامل داشته باشید.
  • انزوا: هیچ کس تمایلی به رساندن پیام‌های بد به رئیس خود ندارد. بنابراین، اکثر رؤسا اغلب در جریان رویدادهای سازمان نیستند. شرایطی را به وجود آورید که در آن حاملان اخبار بد و ناخوشایند شماتت نشوند و بر عکس برای ارائه اطلاعات مهم مورد تشویق و تحسین قرار گیرند.

 

ببخشید، اما فراموش نکنید

 

بر اساس عقل سلیم، شکست به ویژه هنگام ابتکار و نوآوری اجتناب ناپذیر است. اگر می‌خواهید کارکنانی مخاطره ‌پذیر داشته باشید که به انجام فعالیت‌های جدید نیز علاقه‌مند باشند، باید شکست را از پیامدهای بسیار محتمل رویکرد خود فرض کنید. اما در فرهنگِ حاکم بر تعداد اندکی از سازمان‌ها، اشتباهاتِ کارکنان پذیرفتنی است. برای اثبات حمایت خود از فرهنگ پذیرش اشتباهات، کارکنان سازمان را به عبرت‌آموزی و یادگیری از اشتباهات ترغیب کنید. رویکرد «ببخش اما فراموش نکن» را به کار بگیرید. اشتباهات صادقانه را ببخشید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که کارکنان از اشتباهات خود عبرت گرفته‌اند و دیگر مرتکب آن‌ها نمی‌شوند (از يک سوراخ دو بار گزيده نشويد).

 

نادیده گرفتن فرصت‌های رشد و پیشرفت را متوقف کنید

 

اين احتمال وجود دارد که یکی از کارکنان سازمان شما ایده‌ خوبي داشته باشد که به رشد و پیشرفت سازمان منجر شود. ممکن است رهبران سازمان این ایده ناب را نادیده گرفته باشند. شرکت کداک سال‌ها ایده فوق‌العاده یکی از مهندسان خود را نادیده گرفته بود. این مهندس ایده دوربین‌های بدون فیلم عکاسی یا همان دوربین‌های دیجیتال را مطرح کرده بود و کداک نیز به دلیل فعالیت خود در بازار فروش فیلم‌های عکاسی این ایده را رد کرده بود. بهترین فرصت‌های رشد و پیشرفت اغلب همان ایده‌هایی هستند که می‌توانند بازار را متحول کنند و علاوه بر کمک به پیشرفت سازمان در مواردی نیز نوعی تهدید به شمار می‌روند. پیش از این که دیگران این تهدیدها را بیایند، خود وارد عمل شوید و آن‌ها را شناسایی کنید. از کارکنان بخواهید تا عواملی را که ممکن است به شکست سازمان منجر شوند، مشخص کنند. پاسخ‌های کارکنان می‌تواند باعث شکل‌گیری بهترین ایده‌های نوآورانه شود.